+36 30 489 1212 nfmu@filmmarketing.hu
Oldal kiválasztása

Ha utána jársz annak, hogy hogyan használd a közösségi média különböző felületeit, ha a legjobb gyakorlatokat keresed, elég sok eredményt fogsz találni. Azonban ha a dolgok végére értél, és átgondolod mindazt, amit mások mondani akarnak neked, rájössz, hogy az egész három dologra vezethető vissza:

Minőség – Minőségi tartalmat kell posztolnod
Konzisztencia – Rendszeresen kell posztolnod
Közösség – Az általad használt platformot úgy kell megközelítened mint egy közösséget, aminek a tagja vagy

Tehát a legjobb dolog amit tehetsz az az, ha olyan tartalmat posztolsz, ami a közösséged számára is értékes, azon túl, hogy a filmedet is reklámozod. Beszélj a filmedről. Tedd átláthatóvá a folyamatot, és ünnepeld a munkatársaidat. Ossz meg „kulisszák mögötti” képeket vagy still fotókat a forgatásról. Más platformokon található, de a filmedhez kapcsolódó tartalmak is megérnek egy megosztást. Oszd meg a közösségedben lévők sikerét. Figyelj oda a következetes posztolásra és a folyamatosságra, ami nem azt jelenti hogy óránként, naponta, hetente vagy bármilyen megszabott időben kell posztolnod, hanem azt, hogy ha elkezdtél kulisszák mögötti fotókat megosztani a forgatásról az Instagram oldaladon, ne hagyd ezt abba, hanem menj biztosra, hogy az emberek akik követnek folyamatosan számíthatnak hasonló tartalmakra, ezáltal pedig jobban benne marad a filmed a tudatukban.

Az egyik legfontosabb dolog a közösségi médiában az, hogy ne felejtsük el hogy ez egy közösségről szól. Ez egy olyan dolog akar lenni aminek te is az aktív résztvevője vagy, és nem egy olyan dolog amit te közvetítesz, ezért azzal, ha pozitív vagy, sokra viheted.

 

Instagram-stratégia

Filmkészítőként az Instragramnak mindenképp szerepelnie kell a digitális marketing tervedben. Az Instagram tele van hasonló indie-filmkészítőkkel, és ők lesznek az elsők, akik észreveszik a filmedet és annak közönségévé válnak a barátaidon, családodon és azokon az embereken kívül akikkel együtt dolgoztál a filmen. Szóval vonzd be őket egy erős Instagram aktivitással és jelenléttel.

Az Instragram stratégiád a profiloddal kezdődik. Olyan nevet válassz, ami illik a weboldalad címéhez. Írd le a filmed rövid összefoglalóját és a forgatás aktuális állapotát a leírásba. Csatold a weboldalad linkjét. Mint mindennél, itt is sokkal jobb ha el tudod kezdeni a posztolást még a forgatás elkezdése előtt.

Az Instagram posztjaidban a projektedre kell fókuszálnod. Ha még az előkészületek zajlanak, ossz meg csalogató képeket a forgatókönyvről, ruhapróbáról, sminkről, fotókat arról, ahogy a stáb készülődik stb.A forgatás közben készíts képeket arról, ahogy az emberek felkészülnek a jelenetekre, ahogy a színészek gyakorolnak, a csapóról, a felszerelésekről és kellékekről amiket használsz, és minden más olyan dologról amit te is érdekesnek találnál az Instagram pörgetése közben.

Amikor az utómunkához értek, oszd meg a projekt ütemtervét a szerkesztő felületen amit a szerkesztőd használ, mutasd meg, ahogy a vágó dolgozik a filmen, mutasd meg ahogy a hangmérnök tökéletesít egy lépés hangot, engedj bepillantást a színkeverésbe, bármibe, ami felcsigázza az embereket és még többet akarnak majd tudni a projektedről. Amikor eljutsz filmbemutatókra, posztolj előzeteseket és képeket a plakátokról, de térj vissza ahhoz is, hogy az előkészületekről, a forgatásról és az utómunkáról is osztasz meg tartalmat.

Az elképzelés az, hogy minél több olyan ember akadjon a horgodra, akik érdeklődhetnek a projekted iránt. Nem mindenki érdeklődik a filmkészítés ugyanazon részei iránt. Tehát oszd meg amit csinálsz, és hagyd, hogy a közönséged találjon rád.

Az Instagram funkciók kihasználása

A tipikus posztok mellett, kísérletezz azzal is hogy Instagram Sztorikat posztolsz és Instagram élő videókat készítesz, annak érdekében hogy nagyobb interakciót válts ki a közönségeddel. Készíts élő bejelentkezést a helyszínekről, vezesd körbe a közönséged, meséld el nekik mit látnak, és hogy mit fogtok aznap forgatni. Alternatív megoldásként azokról a filmfesztiválokról is oszthatsz meg friss információkat, amelyeken majd részt veszel.

Az egyik dolog, ami sokat segít az Instagram használatában, és abban hogy kiépítsd a hallgatóságodat, az a hashtaggelés. Minden posztod alá írj hashtageket. Egy poszt alatt 30-at használhatsz belőlük. Használj belőlük annyit, amennyit még észszerűnek tartasz. Nem kell minden bejegyzésed alá 30 hashtaget írnod, mert annak nincs értelme, ha irreleváns, vagy senki által nem használt tageket írsz a poszt alá. Olyan hashtageket használj, amik kapcsolódnak a filmekhez, a forgatás aktuális szakaszához, helyszínéhez és az emberekhez/eszközökhöz/kellékekhez amik a képen szerepelnek.

A másik dolog, amit mindenképp alkalmaznod kell, az az, hogy üzleti profilt készítesz Instagramon. Az üzleti profil segítségével hozzáférsz a különböző elemzésekhez, mutatókhoz, amelyek segítenek belelátni a teljesítményed eredményeibe, ráadásul lehetőséget ad arra, hogy az Instagram bejegyzéseidet egy harmadik fél által ütemezd be . Ahhoz, hogy Instagramon üzleti profilt tudj létrehozni, össze kell kapcsolnod a Facebook oldaladdal és a filmed Facebook oldalával.

Facebook Stratégia

A Facebook a filmkészítők számára nem egyszerű, ha még nem vagy elég aktív és nincs nagy követőtáborod. Ami a Facebookot illeti, generál néhány elérést, de előfordul, hogy azok az emberek akik „kedvelik” az oldalad, soha nem fogják látni egy posztodat sem. Elérést csinálni a Facebook oldaladdal a filmednek, nehéz lehet.

A Facebook akkor jó marketing platform a filmed számára, ha az emberek már ismerik a filmedet és tudják, hogy mit keressenek. Ez egy népszerű felület. Ha az emberek tudomást szereznek a filmedről, akkor meg fognak keresni Facebookon. Tehát még ha a Facebook nem is a fő része a filmed népszerűsítésének, mindenképp segít, ha van egy oldalad és kellően aktív is vagy rajta, így ha valaki megkeresi, lát rajta tartalmat. Ezenkívül, mint ahogy azt már említettük, ahhoz hogy Instagramon üzleti profilt tudj készíteni és az Instagram több funkciójához hozzáférj, szükséged van egy Facebook oldalra.

Bizonyosodj meg arról, hogy ha az emberek meglátogatják az oldaladat, lesz rajta mit nézniük. Legyen egy jellegzetes profilképe és kezdőképe az oldaladnak. Az oldal fejléce helyett használhatsz videót is, például a filmed előzetesét, és mindenképp tölts ki minden adatot az oldal leírásában.

A Facebookon való jelenléted nem feltétlenül jelenti azt, hogy közvetlenül az oldaladról hirdetsz. Próbálkozz és ossz meg rendszeresen tartalmat a filmed oldalán, de fogadd el, hogy talán nem lesznek olyan erősek az eredményeid. A különböző Facebook csoportokban való részvétel, és az ott általad megosztott tartalmaknak köszönhetően talán jobb eredményeket érhetsz el a filmedet illetően. A Facebook „Események” funkciója szintén nagyon hasznos lehet, ha a filmed vetítésével kapcsolatban hozol létre eseményeket.

 

Lépjünk kapcsolatba!

06 30 489 1212 | 1136 Budapest Visegrádi u. 47/b